Flyttfirmor – Viktigt vid offerter

Det är alltid bra att be om flera offerter från olika firmor för du kommer säkert att märka en stor skillnad i pris mellan dem. Att anlita en flyttfirma kan kännas förvirrande och ångestframkallande, för samtidigt som du vill spara pengar så har du också hört de där hemska historierna, och vill knappast anlita fel flyttfirma!

10 tips för att utvärdera en offert från en flyttfirma

Här följer några råd direkt från professionella och pålitliga flyttfirmor som kommer göra det enklare för dig. Med dessa tips kan du känna dig trygg med att du kommer kunna fatta rätt beslut angående vilken flyttfirma du väljer.

10 tips för att utvärdera offerten från flyttfirman

det bör du tänka på när du frågar om offerter från flyttfirmor

  1. Från din första kontakt med flyttfirman och under all er kontakt därefter så bör du alltid behandlas med ett professionellt och trevligt bemötande. Att tala med en riktig person är att föredra än att fastna i något mekaniskt telefonsystem.
  2. En sak du bör få från flyttfirman är en specificerad lista på tjänster så att du kan börja bestämma vad du ska flytta med och vad som får bli kvar.
  3. Flyttfirman bör ge dig en erfaren kontakt inom firman som kommer att vara din kontaktperson och överse hela din flytt. Denna person bör ständigt vara tillgänglig för dig, antingen via telefon eller e-mail och kunna svara på alla dina frågor.
  4. Din kontaktperson bör planera in en träff i ditt hem (detta är viktigt!) för att uppskatta dina kostnader och bestämma vad som behöver flyttas och inte.
  5. Alla problem eller hinder (som trånga trappor och hissar) bör nämnas medan ni går igenom hemmet så att flyttarna är redo för dem på flyttdagen.
  6. Alternativ för packning av dina saker bör gås igenom så att du kan bestämma om du vill packa själv och låta flyttarna packa vissa saker bara, eller om de ska få packa allt.
  7. Din kontaktperson och du bör diskutera vilka behov du har gällande hushållsmaskiner, såsom att koppla lös och koppla in.
  8. Om du är i behov av förvaring, antingen tillfällig eller under längre tid, så bör din kontaktperson kunna informera dig om dina alternativ.
  9. Du bör få en fullständig och lättförståelig förklaring för alla ytterligare kostnader, utöver basbeloppet, som är inkluderade i din offert.
  10. Detta är viktigt… En pålitlig flyttfirma bör kunna ge dig en offert gratis! Om du dessutom kan få priserna på offerten garanterade så har du förmodligen att göra med en kompetent och professionell flyttfirma.

En flyttfirma som ordentligt kan möta alla dessa krav är förmodligen en som kan utföra din flytt med en hög standard. Så om du tror att du hittat en flyttfirma med erfaren personal som kan ge dig en riktig offert, och sedan följa upp med en smidig flytt, som både är i tid och följer budget, så anlita dem genast!

Behöver du sedan hjälp med flyttstädning i Haninge – Fyll i formuläret för en Gratis offertförfrågan!